מהו אשראי חוץ בנקאי ומדוע הוא טוב דווקא לעסק שלך ?

אשראי חוץ בנקאי (non-bank (financial institution הינו פיתרון לקבלת אשראי הן בתור הלוואה והן בתור מימון מסוגים שונים כדוגמת ניכיון שיקים, מימון יבוא, השלמות הון ליזמים ועוד.

אשראי חוץ בנקאי הינו תחום הצומח בשנים האחרונות רבות, מיועד לבעלי עסקים ואף לצרכנים הפרטיים ומאפשר לקבל פתרונות מימון שונים, מגוונים ואף יצירתיים יותר מאשר בבנקים עצמם, הענף החוץ בנקאי נמצא בצמיחה רבה בעקבות התחרות והגמישות שהם יוצרים ובכך משלימים את המערכת הבנקאית, בשנים האחרונות תיק האשראי החוץ בנקאי של חברות המימון גדל ביותר מ- 10% מדי שנה להיקף של למעלה מ- 20 מיליארד ש״ח.

אנו נתקלים רבות בבעלי עסקים שחוששים מקבלת אשראי חוץ בנקאי וטוענים כי הבנק הוא מקור המימון הראשי שלהם, העסקים איתם אנו עובדים בצמידות לרוב יהיו לקוחות מועדפים בבנקים ואכן יקבלו אשראיים והלוואות בקלות יחסית, אך מה קורה כאשר סך ההתחייבויות שלנו ״אובליגו״ גדל? הבנק מצמצם את החשיפה שלו מולנו, מעלה את הריביות ודבר זה עלול לפגוע רבות בעסק שלנו כאשר אנו צריכים לתכנן את תזרים המזומנים, להתכונן לקראת פרויקט גדול ולהצמיח את העסק שלנו.

למרבה המזל מקורות האשראי החוץ בנקאיים מאפשרים לבעל העסק לקבל הלוואות חוץ בנקאיות על סמך הפוטנציאל העסקי שלו ולא לפי סך ההתחייבויות שלו אל מול הבנקים, הפיתרון החוץ בנקאי אמין, מהיר, יצירתי וייחודי בשוק האשראי הישראלי ולעיתים אף זול יותר מההלוואות בבנק שאנו מקבלים כלקוחות מועדפים.

למי מתאים אשראי חוץ בנקאי?

לכל בעל עסק שמראה יציבות עסקית של שנתיים ומעלה, בעלי מחזור פעילות עסקית של למעלה מ – 15,000,000 ש״ח בשנה וברצונם להצמיח את העסק שלהם ולא להסתמך רק על הבנק שלהם.

אשראי  / מימון חוץ בנקאי מתאים ליבואנים המחפשים מימון יבוא, לקבלנים המחפשים ערבויות מכרז, מקדמה וביצוע, ליזמני נדל״ן המחפשים ליווי לפרויקט הבא שלהם או לכל בעל עסק שמעוניין לצמוח ולהתפתח.

אנו ב- בי.בי.אי מאמינים כי הלקוחות שלנו הם הדרך שלנו להצלחה ולכן חרטנו על דגלינו להצמיח עסקים ולגדול יחד איתם לכל חברה מוצמד רואה חשבון ממשרדינו המתמחה במימון, מכיר ויודע מה נכון לעסק שלכם בכל רגע נתון, לכל שאלה או התייעצות אנו זמינים עבורכם בכתובת האימייל שלנו.

contact@bbi.org.il

לקריאה נוספת – סקירת כלכליסט – אשראי חוץ בנקאי בשנת 2021